بازاریابی مجدد

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

تاریخ بروز رسانی مهر ۲ام, ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴ ق٫ظ

بازاریابی مجدد به زبان ساده یعنی بخواهیم محصولی را به کاربری بفروشیم که قبلا به این محصول علاقه نشان داده است. یعنی کاربرانی که از وبسایت شما و یا اپلیکیشن موبایل شما بازدید کرده اند و بدون هیچ فعالیت و خریدی آنجا را ترک کردند را شناسایی کنید و تبلیغات هدفمند خودتان را برای آن ها ارسال کنید. بازاریابی مجدد معمولا زمانی استفاده می‌شود که یک شرکت بخواهد شرایط فروشش را بهبود ببخشد و به بازاریابان اجازه می‌دهد تا به کاربران اینترنت تبلیغاتی را که پیش‌ازاین در طی وبگردی دیده‌اند در وب‌سایت‌های دیگر هم نشان دهند.

برنامه بازاریابی مجدد به شما امکان ردیابی صفحاتی مشخص را در وب‌سایتتان می‌دهد،  این کار به شما کمک می‌کند مشتریانی را که در این صفحات وقت می‌گذارند بدون اینکه خریدی کنند یا فعالیتی داشته باشند را شناسایی کنید.

مهم‌ترین مسئله در بازاریابی مجدد انتخاب صحیح بازار هدف است. هنگامی که شما هدف‌های خود را به درستی شناسایی کردید می‌توانید تبلیغات خاصی را دقیقا در زمان درست (هنگامی که از محصول مورد نظر شما دیدن می‌کنند) نمایش دهید. این تبلیغ‌ها باید کاملا شخصی‌سازی شده باشند و کالاهایی را تبلیغ کنند که  افراد به آن‌ها تمایل نشان داده‌اند.

مخاطب ممکن است در اولین بازدید از سایت شما بنا بر دلایلی چون احساس نیاز به تحقیق بیشتر، قانع نشدن یا پیدا نکردن راه‌حلی که به دنبالش بوده، به محصول یا خدمات شما واکنشی نشان ندهد. بازاریابی مجدد امکان تبدیل این نوع مخاطبین به مشتری را افزایش می‌دهد. همچنین بازاریابی مجدد راه بسیار خوبی برای نگه‌داری مشتریان فعلی است، مثلا اگر در گذشته از وب سایت شما خریدی انجام داده باشند اکنون می‌توانید مشابه یا مکمل خریدشان را نشان دهید یا با توجه به علایق قبلی که نشان داده‌اند، پیشنهادهای ویژه‌ای ارائه دهید که باعث شود خریدهایشان را افزایش دهند.

بازاریابی مجدد گوگل چگونه کار می‌کند؟

وقتی یک کاربر از سایت شما بازدید می‌کند، یک کوکی (یک فایل کوچک که بیت های مختلف اطلاعات را ذخیره می‌کند) از مرورگر این کاربر ثبت می‌شود. با استفاده از این کوکی می‌توانید کاربر را در وب سایت‌های دیگر دنبال کنید و یک بنر تبلیغاتی ثابت به او ارائه دهید. با ارائه‌ی بنرهای تبلیغاتی بازاریابی مجدد به بازدیدکنندگان (حتی کسانی که سایر بخش‌های وب را می‌بینند) نام تجاری شما مشهورتر شده، مخاطبان هدف بیشتری با آن آشنا می‌شوند، اعتماد آن‌ها افزایش می‌یابد و احتمال خرید آن‌ها از شما بالاتر می‌رود.

چرا باید از بازاریابی مجدد استفاده کنیم؟

بازاریابی مجدد به شما امکان ارتباط مستمر با مخاطبان هدف، حتی پس از خروج سایت شما را می‌دهد. مثلا زمانی که کاربران محصولات شما را جستجو می کنند، از دیگر وب سایت‌ها بازدید می‌کنند و از اپلیکیشن های متفاوت موبایل استفاده می‌کنند، نقاط تماس به موقعی را برای شما تدارک می‌بیند تا مشتریان خود را در زمانی که کاملاً مجذوب محصولات شما شده‌اند، به وب سایت یا اپلیکشن‌تان راهنمایی کنید.

این روش به دلیل هدفمند بودن راهی بسیار مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان واجد شرایط است و تنها در صورتیکه کاربر روی تبلیغ کلیک کند هزینه دارد.

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ نرخ تبدیل را افزایش می دهد. به طور میانگین، تنها دو درصد از بازدیدکنندگان وب سایت شما، به مشتری تبدیل می‌شوند. بازاریابی مجدد به دنبال ۹۸ درصد باقیمانده می‌رود. در حقیقت، مشتریانی که تبلیغات دوباره هدف‌گذاری شده را مشاهده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر احتمال دارد که به مشتری وب سایت شما تبدیل شوند.

 

راه های انجام بازاریابی مجدد در گوگل ادوردز

بازاریابی مجدد استاندارد: نشان دادن تبلیغات به بازدیدکنندگان سابق شما، هنگامی که در میان وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در حال گردش هستند.

بازاریابی مجدد پویا: بنرهای تبلیغاتی شامل محصولات یا صفحاتی است که کاربر قبلا از آن ها بازدید کرده است. این روش مانند روش قبلی است، با این تفاوت که شما در این روش تبلیغاتی را به کاربر نشان می‌دهید که مطابق با سلیقه‌ها و علایق کاربر باشد و این بنر تبلیغاتی برای کاربران مختلف، متفاوت است.

بازاریابی مجدد فهرست مشتریان: با روش بازاریابی مجدد می‌توانید فهرستی از اطلاعات تماسی را که مشتریان به شما داده اند، بارگذاری کنید. هنگامی که این افراد از گوگل یا رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، می‌توانید تبلیغات خود را در وب سایت‌های مختلف یا شبکه اجتماعی نشان دهید.

بازاریابی مجدد جستجویی: در این روش تبلیغات‌تان را برای کاربرانی که در جستجوی یک کلمه کلیدی خاص و مرتبط با وب سایت شما و فقط به افرادی که به دنبال یک محصول یا خدمات خاص هستند نمایش می‌دهید و تبلیغات شما در صدر نتایج موتور جستجو، برای شخصی که قبلا از سایت شما برای خرید یا خدمات بازدید کرده نمایش داده می‌شود.

بازاریابی مجدد ویدئویی: نمایش تبلیغ به افرادی که هنگام استفاده از یوتیوب و گردش در شبکه های نمایش ویدیو، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها با ویدیوهای شما یا کانال یوتیوب شما تعامل داشته اند.

بازاریابی مجدد توسط لیست ایمیل: لیستی از آدرس‌های ایمیل فراهم کنید!  این لیست می‌تواند به روش‌های مختلف آماده شود، مثلا آدرس‌های ایمیل مشتریان را آپلود کنید. در نتیجه وقتی آنها در جستجوی گوگل، یوتیوب، یا جی میل ثبت نام می‌کنند، می‌توانید برای آنها تبلیغ بفرستید.

بازاریابی مجدد نمایشی: در این روش تبلیغات شما به عنوان تبلیغات نمایشی در وب سایت های دیگر در داخل شبکه تبلیغات نمایشی گوگل نشان داده می‌شود، به این صورت که تبلیغات شما به افرادی که از سایت‌تان بازدید کرده‌اند و یا در حال بازدید از دیگر سایت‌ها هستند نمایش داده می‌شود.

بازاریابی مجدد رسانه‌های اجتماعی: می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، پینترست، لینکداین و … برای ارائه تبلیغات به افرادی که از وب‌سایت شما دیدن کرده‌اند، بهره ببرید.

 

حتما تاکنون متوجه اهمیت و ارزش بازاریابی مجدد شده‌اید. بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ یک سرمایه‌گذاری هوشمند است که می‌تواند درآمد شما را افزایش دهد و بدون شک تبلیغات به روش بازاریابی مجدد بسیار موثر و تاثیرگذارتر از این است که برای افرادی تبلیغ کنید که اصلا نمی‌‌دانند شما چه محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *