بازاریابی و تبلیغات آنلاین

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
digital_marketing

تاریخ بروز رسانی مهر ۲ام, ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱ ق٫ظ

دلیل اصلی هر فعالیت بازاریابی درواقع شناخت مخاطب و فروش هرچه بیشتر است. یک کسب وکار هرچه روی شناخت مخاطب و توصیف خود دقیق‌تر باشد، امید بیشتری به موفقیت بازاریابی خواهد داشت. پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ چند روند کلیدی توجه بازاریابان را به خود جلب کند.

اولین و مهم ترین نکته، ارایه محتوای درست و قابل استفاده‌ مانند تصاویر چشم نواز، استفاده از پیوندها به اطلاعات ارزشمند و نمایش فیلم‌های جالب می‌باشد که باید دایما به روز رسانی شده و در دسترس مصرف‌کننده قرار گیرد. زمانی که محتوای با کیفیت را تولید کردید، نوبت به انتخاب پلتفرم متناسب با محتواست. ولی قبل از آن به بررسی عوامل موثر در تهیه محتوای درست و کاربردی می‌پردازیم.

محتوای شما باید اطلاعات قابل اجرا ارایه کند، قابلیت اشتراک داشته باشد و با عمر طولانی خود، اعتبار و اعتماد پایدار برای کسب و کار شما ایجاد کند. اما فراموش نکنید که مهمترین نکته در جذب مصرف کننده، داشتن یک تیتر جذاب برای مطلب شماست. در واقع محتوای شما، حتی اگر با یک ایده بکر به خوبی پرورانده شده‌ باشد و قابلیت اجرایی داشته باشد احتمال موفقیت آن در جذب مشتری، بدون داشتن یک تیتر هوشمندانه بسیار کم است.

نکاتی که در نوشتن یک تیتر جذاب اهمیت دارد، شامل استفاده درست و بجا از کلید واژه‌ها و مفید، مختصر و منحصر به فرد بودن تک‌تک جمله‌ها است، ولی مهمترین عامل “خلاقیت” است. مثلا می‌توانید از کلمات پرسشی استفاده کنید چرا که باعث تحریک حس کنجکاوی خواننده می‌شوند.

بعد از تولید محتوا، باید به دنبال شبکه اجتماعی متناسب با کسب و کارتان باشید. البته انتخاب شبکه‌های اجتماعی براساس استقبال کاربران از تکنولوژی و ترند‌های روز ممکن است دچار تغییر بشود. ولی به طور کلی شبکه‌های اجتماعی که جامعه‌ی آماری بالایی دارد و می‌تواند تعداد کاربران بالایی را در محدوده جغرافیایی کسب وکارتان پوشش دهد، بهترین انتخاب است. در نظر داشته باشید که شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک راهکار برای جذب مشتری عمل می‌کند و کسب وکارهای پایدار، از وب سایت برای ارجاع کاربران استفاده می‌کنند. تفاوت بین بازاریابی اینترنتی و رسانه‌های اجتماعی در این است که رسانه‌های اجتماعی تنها یکی از کانال‌های موجود در بازاریابی دیجیتالی است. وب سایت‌های ارتباط جمعی اصطلاحی است که برای توصیف پلتفرم استفاده می‌شود و مردم را برای تبادل اطلاعات گرد هم می‌آورد. مثل فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکداین، اینستاگرام و یوتیوب…

به دلیل گسترش روزافزون اینترنت بیشتر شرکت‌های بزرگ اقدام به ارایه خدمات شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی کرده و اغلب برنامه‌نویسان وقت و انرژی خود را صرف راه اندازی شبکه های اجتماعی می‌کنند. تعدد شبکه‌های اجتماعی و ویژگی‌های مختلفی که دارند باعث شده افراد مختلف با توجه به علایق و نیازهای شخصی خود در یک یا چند شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشند. فراگیر بودن و مقبولیت هر یک از این شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود شرکت‌ها و کسب و کارها در هر زمینه ای برای بازاریابی، معرفی و عرصه محصولات خود، تبلیغات و معرفی نوع خدمات و فعالیت‌شان را بر روی این شبکه‌ها متمرکز کنند.

پس شما با توجه به محتوایی که می‌خواهید ارایه کنید باید هوشمندانه بهترین شبکه اجتماعی را انتخاب کنید. در گام بعدی باید بهترین و بدترین زمان‌ها را برای ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، پینترست، لینکدین، تامبلر و گوگل‌پلاس را ببنید و براساس این زمان‌ها تقویم محتوایی خود را ترتیب دهید.

تمام برندها و کسب و کارها لازم است که به طور مستمر فعالیت گسترده و مفیدی در شبکه‌های اجتماعی داشته‌ باشند، در صورتی که حضور شما دایمی ‌نباشد و محتوای به روز و مورد نیاز کاربران را فراهم  نکنید، مطمئن باشید که مردم از شما دست کشیده و به برندهای رقیب روی خواهند آورد. فعالیت مستمر شما باعث ایجاد نوعی وفاداری و حس اطمینان در مخاطبان می‌شود و نتیجه مهم آن بازدید مشتریان از سایت شما و متعاقبا افزایش ترافیک سایت می‌شود.

در نتیجه باعث بهبود “سئوی سایت” و رتبه بندی آن در موتورهای جستجو می‌شود.

با ما همراه باشید تا در مطلب بعدی به تعریف سئو و اهمیت آن بپردازیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *