تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

تاریخ بروز رسانی مهر ۲ام, ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۸ ق٫ظ

در دنیای پر رقابت امروزی، همانطور که در مطالب قبلی هم اشاره شد، تبلیغات اینترنتی پایه اصلی رونق کسب و کارهاست و حضور مستمر و تبلیغات خلاقانه در فضای مجازی، اولویت اول هر برندی شده است. هر کسب و کاری برای دیده شدن و فروش محصولات و ارائه خدمات خود به تبلیغات احتیاج دارد.

در حال حاضر در ایران اول تلگرام و بعد اینستاگرام کاربران بسیاری به خود جذب کرده و زمینه بسیار مناسبی برای گسترش و رشد برندهای مختلف را ایجاد کرده‌اند.

 

  • تبلیغات در تلگرام

به دلیل استفاده‌ی بسیار زیاد مردم از تلگرام و محبوبیت آن در ایران، این شبکه اجتماعی فضای بسیار مناسبی برای تبلیغات به شمار می‌رود. یکی از بهترین روش‌های تبلیغ در تلگرام، روش تبلیغات بازدیدی است که می‌توانید تبلیغ خود را به صورت ویدئو، عکس، متن یا … در کانال‌های پربازدید قرار ‌دهید. همانطور که می‌دانید امروزه کانال‌های بسیاری هستند که انواع محتوا را اعم از مطالب آموزشی، عکس و کلیپ‌های دیدنی، مطالب اجتماعی، اخبار روز، جک و هر محتوای تفریحی و… را ارائه می‌دهند و هر کدام هم مخاطبان خاص خود را دارند.در تبلیغات بازدیدی تلگرام، شما باید از بین تمام کانال‌های پربازدید، معتبرترین آن‌ها از نظر داشتن اعضای واقعی را پیدا کنید و آگهی خود را برای نمایش در آن کانال‌ها قرار دهید. این روش از نظر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بسیار مفید و هدفمند است، زیرا در این روش بر اساس تعداد بازدیدی که از آگهی شما می‌شود، پرداخت می‌کنید. یعنی دقیقا به تعداد بازدیدی که دریافت می‌کنید، هزینه پرداخت می‌کنید. نکته مهم دیگر در این روش تبلیغ، این است که شما می توانید تعداد دقیق بازدید از آگهی‌تان را ببینید و برای تبلیغات بعدی خود برنامه‌ریزی جامع‌تری داشته باشید.

روش دیگر، تبلیغات کلیکی در تلگرام است. در اینجا هم مانند روش قبلی هزینه کردن هدفمند است. بنابریان به‌ازای هر کلیک، هزینه تبلیغات خود را می‌پردازید و می‌توانید متناسب با پولی که دارید تعداد کلیک خود را مشخص کنید. فقط بر خلاف روش قبلی ممکن است کلیک‌های غیرواقعی و فیک بر روی آگهی‌تان انجام شود بنابراین حتما دقت داشته باشید که تبلیغ خود را به سامانه درست و قابل اعتمادی بسپارید.

روش دیگر، تبلیغات ثابت و ساعتی در کانال‌های بزرگ تلگرام است. این روش به دلیل داشتن طیف گسترده‌ای از انواع مخاطب با هر سن و سلیقه‌ای که آگهی شما را می‌بینند، در دیده شدن برند شما و فروش بیشتر بسیار تاثیرگذار است.

در این روش مبلغ پرداختی بر خلاف روش‌های قبلی ثابت نیست و به عواملی مانند تعداد اعضای کانال، محتوای کانال و …بستگی دارد و به‌ازای آن آگهی شما به مدت ۱۲ یا ۲۴ ساعت منتشر خواهد شد. اگر تبلیغات ۱۲ ساعته را انتخاب کردید در نظر داشته باشید که باید بر اساس مخاطبان خود، تعیین کنید که تبلیغ‌تان در ۱۲ ساعت روز یا شب منتشر شود.

احتمالا این روش برایتان هزینه بیشتری دارد، اما به دلیل اینکه این کانال‌ها اعتبار زیادی دارند و مخاطبان به محتوای آنها اعتماد می‌کنند، تاثیر زیادی در دیده شدن و فروش بیشتر شما دارد.

پرهزینه‌ترین روش در تبلیغات تلگرامی، تبلیغات توسط افراد تاثیرگذار(Influencer Marketing) است. چون تعداد بسیار زیادی از مردم این افراد را دنبال می‌کنند، تبلیغ یک برند توسط آنها باعث گرایش افراد زیادی به آن برند می‌شود و در بسیاری از موارد، این همکاری برای کسب و کارها بسیار سودمند خواهد بود. ولی به علت هزینه بسیار بالای آن، بهتر است برندهای کوچک در ابتدای فعالیت خود به سراغ آن نروند.

 

  • تبلیغات در اینستاگرام

شما در اینستاگرام هم مانند تلگرام می‌توانید از تبلیغات بازدیدی استفاده کنید. یک تبلیغ ویدئویی یک دقیقه‌ای مبتکرانه و جذاب تهیه کنید و در صفحه‌های پر مخاطب به نمایش بگذارید. در این روش هم هزینه تبلیغات بر اساس تعداد بازدید محاسبه می‌شود.

تبلیغات ساعتی یا ثابت را هم در اینستاگرام می‌توان استفاده کرد. پست تبلیغاتی خود را در پیج‌های بزرگ و پربازدید، با هزینه‌ای که به محتوا و تعداد مخاطبان آن‌ها بستگی دارد قرار دهید. این روش در دنیا بسیار مرسوم است.

اگر تمایل دارید خودتان صفحه‌ای در اینستاگرام برای معرفی و تبلیغ برند خود بسازید، توجه داشته باشید یکی از بهترین ابزارهای رایگان اینستاگرام، ساخت اکانت تجاری است که به شما امکان دسترسی به داده‌های مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کارتان در اینستاگرام را می‌دهد و در ضمن مخاطبان و دنبال کننده‌های شما می‌توانند تنها با انتخاب یک دگمه با شما تماس برقرار کنند. اگر دارای اکانت تجاری هستید یا قصد ساختن آن را دارید، برای تبلیغات به نکات زیر توجه داشته باشید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که بر اساس استراتژی تولید محنوا هدایت می‌شود. بنابراین باید پست‌ها و آگهی‌های شما متفاوت، جذاب و کاربردی باشند؛ کیفیت عکس‌ها و ویدئوها حتما مطلوب بوده و کپشن‌ها قابلیت شناسایی محصول و خدمات شما را به خوبی داشته باشند.

استفاده از استوری در اینستاگرام بسیار مهم است. زیرا باعث می‌شود پیج شما در بالای صفحه کاربران قرار بگیرد. گذاشتن آگهی با محتوای مختلف و قابل توجه، به طور مستمر در استوری، کمک زیادی به دیده شدن برند شما می‌کند.

استفاده هوشمندانه از هشتگ هم اهمیت زیادی دارد. هشتگ‌ها برای دستیابی شما به بخشی از بازار هدفتان که به دنبال محتوای جدید و خاصی می‌گردند، بسیار مفید می‌باشند. با افزودن هشتگ‌های محبوب و مربوط به کسب و کارتان باعث افزایش بازدید از صفحه و پست تبلیغاتی خود و افزایش مشارکت کاربران شوید.

بدیهی است که تعداد افراد دنبال کننده شما تاثیر مستقیم در فروش محصول خواهد داشت. پس باید با مخاطبان خود همیشه در تعامل باشید. دنبال کردن صفحه شما به تنهایی کافی نیست. برای مشارکت، کاربران و بازدیدکننده‌ها را به چالش بکشید و این کار را با استفاده از برگزاری مسابقه‌های متنوع و نظرسنجی‌های گوناگون و پاسخ دادن به کامنت‌ها انجام دهید. افزایش تعامل به معنای افزایش مشتری و افزایش مشتری به معنای افزایش فروش و درآمد کسب‌وکار اینترنتی شما است.

در سال‌های گذشته تعامل کاربران به معنای فالو کردن و لایک پست‌ها بود. اما در سالهای اخیر این تعریف، یک تعریف کامل نیست. در سال ۲۰۱۹ ابزاری به اسم save post به اینستاگرام اضافه شد که کاربران می‌توانستند پست مورد علاقه‌ی خود را ذخیره کنند و دوباره آن را ببینند. با اضافه شدن امکانات جدید به اینستاگرام، تعریف تعامل کمی پیچیده‌تر شد و به معنای میزان رابطه کاربران با صفحه شما بستگی دارد. همچنین اینستاگرام میزان علاقه آن‌ها به شما و میزان تعامل صفحه شما را اندازه‌گیری می‌کند. هر چقدر مشارکت کاربران با صفحه شما بیشتر باشد، صفحه شما از تعامل بیشتری برخوردار است. بنابراین باید سعی کنید به صورت کاملاً منظم پست‌های صفحه اینستاگرام خود را منتشر کنید و با روش‌های بیان شده در این مقاله، تعامل کاربران خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *