معرفی سئو

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
seo

تاریخ بروز رسانی مهر ۲ام, ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰ ق٫ظ

قبل از اینکه به سراغ تاکتیک‌های دیگر برویم، توضیح مختصری هم در مورد انواع سئو لازم به نظر می‌رسد. سئو سه مولفه اصلی دارد که شامل سئو تکنیکال، تولید محتوا، بک لینک و لینک سازی است. در سئو تکنیکال طراحی مناسب سایت، ساختار سایت و کد‌نویسی، افزایش سرعت سایت و طراحی مناسب برای تلفن‌های هوشمند از مهمترین مواردی هستند که باید انجام دهید.

همانطور که در مطلب قبلی هم اشاره کردیم چگونگی تولید محتوا برای سایت شما اهمیت فراوانی دارد. اصلی‌ترین موارد در یک سئو خوب استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی، رعایت کیفیت محتوا و لینک‌سازی درونی است.

در نظر داشته باشید که اگر سئو تکنیکال و تولید محتوا را به درستی انجام دهید باز هم لینک‌سازی قوی برای حضور در صفحه اول گوگل و رقابت با سایر کسب و کارها ضروری است که برای افزایش کیفیت لینک سازی و بک لینک گرفتن  از شبکه‌های اجتماعی، فروم‌های تخصصی مرتبط و دیگر روش‌های اصولی استفاده کنید.

تکنیک‌هایی هم در سئو وجود دارد که شما را به طور خلاصه با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

اولین روشی که باید با آن آشنا شوید و به درستی اجرا کنید سئوی درون صفحه (On Page SEO) است.این روش، پایه اصلی تمام تلاش‌های شما در بهینه‌سازی سایت‌تان است، زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. در واقع سئوی درون صفحه یعنی کنترل مستقیم کدها و محتویات وب‌سایت اعم از لینک‌ها، تصویرها، متن‌ها و… که اهمیت آن در این نکته است که هرگونه تغییری که در محتویات سایت خود اعمال می‌کنید، تاثیر مستقیم در نتایج جستجو خواهد گذاشت. (که دستیابی به آن هدف اصلی شماست)

روش دیگری هم به نام سئوی بیرون صفحه (Off Page SEO) وجود دارد که در آن باید برروی به دست آوردن لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند، متمرکز شوید. یعنی بر خلاف سئوی درون صفحه، نمی توانید کنترل مستقیمی بر توسعه یا بهینه سازی سایت خود داشته باشید.

یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئوسایت‌ها، تکنیک‌های کلاه سفید (White Hat) و سئوی کلاه سیاه (Black Hat) است. سئوی کلاه سفید روشی است که، از قوانین و دستورالعمل‌های موتورهای جستجو تبعیت کرده و سعی می‌کند محتوای ارزشمندی را به موتورهای جستجو معرفی کرده و با استفاده از تکنیک و روش‌های سالم در دراز مدت رتبه خود را در گوگل و موتورهای جستجو بالا ببرد. اما سئوی کلاه سیاه سعی می‌کند با دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو و فریب کاربران به رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل برسد و باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود که با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش دیگر کارایی چندانی ندارد و خطر حذف از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در برخواهد داشت.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که سئو نه یک پروژه است و نه کمپین تبلیغاتی. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که با هزینه و بودجه مشخص و در یک بازه زمانی تعیین شده، به نتیجه دلخواه برسید. در سئو تولید محتوای مورد نیاز کاربران و حضور متفاوت و چشمگیر در فضای وب است که بیشترین اهمیت را در میزان موفقیت شما و کسب و کارتان را خواهد داشت. یادگیری سئو و اجرای درست و حرفه‌ای آن یکی از ملزوماتی است که دارندگان کسب و کارهای اینترنتی حتما برای موفقیت برند خود باید به آن بیشترین توجه را داشته باشند.

در کنار سئو، یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین روش در دیجیتال مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی هستند که با فراگیر شدن بسیار زیاد در بین اقشار جامعه با هر نوع سلیقه و در هر سن و سالی، فضای بزرگی برای برندسازی و ارائه خدمات ایجاد کردند و هیچ کسب و کاری نمی‌تواند بی توجه به پتانسیل این فضا به موفقیت کسب و کارش اطمینان داشته باشد.

در صورتی که علاقمندید که در این مورد بیشتر بخوانید مطلب بعدی را بخوانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *