هوش مصنوعی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

تاریخ بروز رسانی مهر ۲ام, ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۴ ق٫ظ

تعریف هوش مصنوعی به ساده‌ترین زبان یعنی هوش ماشینی که با مغز انسان همراه است.

به انواع فناوری‌هایی که قادر به شبیه‌سازی هوش انسان هستند و دانش تهیه و گرفتن دستورالعمل و الگو از رفتار کاربران، برای استفاده از این اطلاعات و توانایی تصحیح خودکار آن‌ها را دارند، هوش مصنوعی یا Al می‌‌گویند.

هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال جایگاه حائز اهمیتی پیدا کرده چرا که داده‌هایی را در اختیارمان قرار می‌دهد که با تجزیه و تحلیل و اعمال و درک آن، می‌توان راه‌کارهای مناسبی برای بازاریابی آنلاین خود انتخاب و تعریف کنیم.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از هوش مصنوعی، افزایش بهره‌وری است. زیرا باعث می شود تا نتایج دقیق، هدفمند و غالبا مطلوب باشند. مثلا می‌تواند به سرعت خرید‌های یک مشتری را رصد کرده، تاریخچه وی را بازبینی کرده و سپس او را تا خرید قطعی همراهی کند.

در فرآیند فروش و بازاریابی به کمک هوش مصنوعی می‌توان به علایق، نیازها و سلیقه مشتریان پی‌ برد، بنابراین با این روش می‌توانیم از این اطلاعات برای هدفمندی و تاثیرگذاری هر چه بیشتر تبلیغات خود استفاده کنیم.

هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا با تحلیل اطلاعات به دست آمده، بهترین و صحیح‌ترین تصمیم را در زمینه بازاریابی بگیرید. هنگامی که هوش مصنوعی کارهایی مانند پیشنهادات و خدمات مشتریان را انجام می‌دهد، شما از نیروهای انسانی خود در جهت ایجاد کمپین‌های جذاب و کاربردی و ایده‌پردازی‌های خلاقانه (کاری که از هوش مصنوعی برنمی‌آید) استفاده کنید و با این روش، زمان و هزینه‌ی بیش‌تری برای خلق کمپین‌های بازاریابی و زمان بیش‌تری برای تعامل با مشتری خواهید داشت که نتیجه آن افزایش نرخ بازگشت سرمایه شما خواهد بود.

در ادامه روش‌های مختلفی را که با آن‌ها می‌توان به کمک هوش مصنوعی، در رقابت‌های حوزه بازاریابی موفق عمل کرد را معرفی کنیم.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

همانطور که می‌دانید در زمینه بازاریابی، تولید محتوا حرف اول را می‌زند و با چنین حجم تقاضایی از محتوا توجه به تولید انبوه بسیار راحت است ولی تولید محتوایی با کیفیت.

شرکت‌هایی هستند که به ما اجازه می دهند داده ها را به یکدیگر متصل کرده و فهرست کوتاهی از رئوس مطالب بنویسیم و سپس آنها در چند ثانیه مطلب کاملی برایمان تولید می کنند. به این ترتیب همه شرکت ها می توانند حجم محتوای تولیدی خود را بیشتر کرده و کیفیت آن را نیز افزایش دهند.

نمونه‌ی موفق این سیستم در صنعت تجارت الکترونیک، بخش هایی در وب سایت هستند که خدمات و محصولات مشابه را به شما معرفی می‌کنند.

بهبود تبلیغات “پرداخت به ازای هر کلیک” با هوش مصنوعی

در این نوع تبلیغات، وقتی خدمات یا محصولتان را تبلیغ می‌کنید، فقط به ازای تعداد کلیک‌هایی که روی لینک سایت یا محصول شما می‌خورد، باید هزینه پرداخت کنید. سیستم‌های هوش مصنوعی می‌تواند تبلیغ‌کنندگان را در بهره‌برداری و آزمودن بسترهای تبلیغی گوناگون، کمک کرده و به افزایش دقت تبلیغات بیفزاید.

ایجاد تجربه کاربری شخصی سازی شده

امروزه برای آگاهی نسبت به رفتار، نیازها، علاقه‌مندی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مشتریان، از هوش مصنوعی استفاده می‌شود، چرا که با این روش می‌توان حجم عظیمی از اطلاعات مثل موقعیت جغرافیایی، سلایق، وسیله ارتباطی و نحوه تعامل او با وب‌سایت‌ها را تحلیل کرد. هنگامی که محتوایی مطلوب و مناسب کاربر باشد، احتمال بیشتری برای تبدیل به مشتری‌های همیشگی و ایجاد وفاداری به برند شما وجود دارد.

چت ‌بات‌ها

چت بات‌ها ابزار هایی خودکار هستند که رابط بین مشتری و فروشنده می باشند و مانند دیگر سیستم‌های هوش مصنوعی رفتار انسان را تقلید می‌کنند. به کمک چت بات ها، هوش مصنوعی می‌تواند کاربر را دقیقا به آن چیزی که می‌خواهد برساند. با سوال و جواب نیاز مخاطب تشخیص داده شده و او را به  مشاوره آن‌لاین و یا صفحه مورد نظر هدایت می کند. استفاده از چت بات سبب شده تا جستجوهای کاربر در وب کاهش پیدا کرده و سریعتر به هدف مورد نظر برسد.

بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی می تواند در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز استفاده شود و به مخاطبان  کمک می کند با برندها ارتباط داشته و تعامل برقرار کنند. هوش مصنوعی می تواند به سرعت اطلاعات و محتوای شبکه های اجتماعی، داده ها و تاریخچه کاربر را بررسی کند تا به بازاریاب ها کمک کند محتوای مرتبط تری بسازند و بتوانند تبلیغات هدفمندتری تولید کنند.

جستجوی صوتی

یکی از رایج ترین انواع جستجو، جستجوی صوتی است. اینطور به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای بسیار نزدیک دیگر اثر چندانی از جستجوی تایپی کاربران باقی نمی‌ماند. در حال حاضر هم تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد کلمات کلیدی مورد استفاده در جستجوی صوتی بسیار بیشتر از جستجوی متنی است، بنابراین با کاربرد بیشتر جستجوی صوتی، برای هر برند و شرکتی استفاده از این روش به منظور نرخ تبدیل بیشتر و مشتری های هدایت شونده بهتر، الزامی به نظر می‌رسد.

استفاده از واقیت افزوده

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی دیجیتال، استفاده از واقعیت افزوده (Augmented Reality) یا AR است. درواقع واقعیت افزوده سبب آسان نمودن تصمیم خرید برای مشتریان خواهد شد، هرچه مشتری از محصولات موردنظر اطلاعات بیشتری داشته باشد و تجربه استفاده محصول را در موقعیتی حقیقی داشته باشد، حس اطمینان بیشتری برای خرید آن خواهند داشت. فراموش نکنیم واقعیت افزوده به طور چشمگیری درآمد کسب و کار شما را افزایش خواهد داد.

در پایان، هوش مصنوعی نیز مانند سایر فناوری‌ها برای فراگیر شدن با چالش‌هایی روبه‌رو است، مانند هزینه‌های بکارگیری، نیازهای زیرساختی و افراد متخصص و خبره در این حوزه اما از طرف دیگر هوش مصنوعی به بازاریاب‌ها کمک می‌کندکارهایی که پیش‌ازاین غیرممکن به نظر می‌رسید را انجام دهند، یعنی ارتباط و درگیری با تک‌تک مشتریان با روش‌های مختص هر یک از آن‌ها.

اکنون ما در دورانی به‌سر می‌بریم که سرعت رشد و پیشرفت تکنولوژی به طرز حیرت‌انگیزی رو به افزایش است. برای موفقیت در کسب و کار باید با استفاده از هوش مصنوعی به شناخت بیشتر مشتریان، همراه کردن و گروه‌بندی مخاطبان و بهبود کارایی کمپین‌های بازاریابی بپردازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *