چرا به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
digital_marketing

تاریخ بروز رسانی مهر ۲ام, ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲ ق٫ظ

در این مقاله به نقش مشاور در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی می‌پردازیم. از آنجا که میل به درآمدزایی از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به‌شدت رو به افزایش است، هر کسب و کاری به شخصی که دانش، تخصص و مهارت کافی در انواع روش‌های بازاریابی آنلاین داشته و بتواند مشتریان را جذبِ کسب و کار مورد نظر کرده و در نهایت به اهداف و نتایج دلخواه صاحب کسب و کار دست پیدا کند، احتیاج دارد.

یک مشاور متخصص و حرفه‌ای می‌تواند یک کاربر را به یک مشتری تبدیل کند و موجب افزایش فروش شما شود. در واقع شما با استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توانید یک چشم‌انداز کلی نسبت به آینده داشته باشید تا بهترین روش برخورد با مشتری را پیدا کنید. با استفاده بررسی‌هایی که مشاور یا تیم مشاوره انجام می‌دهد، پتانسیل‌های شرکت شما شناخته شده و از آنها برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده می‌شود.

یک مشاور بازاریابی باید:

  • فرصت‌های جدید برای برند شما را شناسایی کند و با مشتریان شما به بهترین شکل ارتباط بر‌قرار کند.
  • روش‌های کنونی بازاریابی شرکت (سئو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و…) را به خوبی بررسی کرده و مفیدترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌حل برای بهینه‌سازی تبلیغات و فروش را ارائه دهد.
  • باعث بهبود برندینگ شرکت بشود.
  • پلت فرم‌های مختلف جهت تولید محتوای هدفمند در کانالهای ارتباطی مختلف را مدیریت کند.
  • برای بهبود ارتباط با مشتری از کمپین‌های خلاقانه استفاده کند.
  • با تیم‌های داخلی برای ایجاد صفحات فرود (landing pages) همکاری کند و برای بهینه‌سازی تجربه کاربر از صفحات اقدامات لازم را به عمل آورد.
  • با سازمان‌ها و دیگر همکاران فروشنده ارتباط سالم و سازنده‌ای داشته باشد.
  • ارزیابی فناوری‌های درحال ظهور، بکارگیری آن با فکر و رهبری مناسب برای هماهنگی و استفاده در مواقع نیاز را بشناسد.
  • گرایشات بازار(trends) را شناسایی کرده و عملکرد و مصرف منابع، متناسب با گرایشات بازار را بهینه‌سازی نماید.
  • از ابزارهای تحلیل برای سنجش میزان موفقیت کمپین‌ها و بهینه‌سازی کمپین‌ها با استفاده از نتایج به دست آمده به خوبی استفاده کند.

 

برای موفقیت در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ به چه مواردی نیاز است؟

همانند هر کار دیگری، برای موفقیت در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ، یک مشاور باید برخی از فاکتورهای مهم را در نظر داشته باشد.

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید از حیاتی بودن ابزار اینترنت در موفقیت کسب و کارها با خبر باشد. به عنوان مثال باید بداند که هر شبکه اجتماعی چه میزان در کسب و کار شما موثر است. لزوما نمی‌توان از همه‌ی پلت‌فرم‌ها انتظار داشت که موجب افزایش بازدید و فروش سایت شما شوند. پس مهمترین ویژگی که باید برای موفقیت در مشاوره دیجیتال مارکتنیگ داشت، این است که آنالیز و بررسی‌ها را به صورت مداوم و هدفمند انجام دهد تا از آخرین تغییراتی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و حوزه رقابتی شما ایجاد می‌شود آگاه باشد. به این وسیله می‌توان استراژی‌های مورد نظر را در صورت نیاز تغییر داد. علاوه بر این که باید برنامه‌ای دقیق برای رسیدن به اهداف داشته باشد، همزمان باید اهداف خاصی را برای مشتری تعیین کند. چرا که مشتریان شما بسیار علاقه‌مند هستند که تنها نتیجه را ببینند زیرا علاقه چندان زیادی به آگاهی از روند طی شده ندارند.

یک مشاور باید توانایی تعیین اهداف قابل دسترسی را داشته باشد، زیرا همیشه صاحبان کسب و کارها انتظار نتایج سودآور از کمپین‌های مختلف را دارند. به همین دلیل انتخاب اهداف هوشمندانه توسط مشاور بازاریابی اهمیت فراوانی دارد.

جمع‌آوری داده‌ها و رسیدن به یک بینش کلی نسبت به فعالیت شرکت و تحلیل آن داده‌ها هم، از مهمترین وظایف یک مشاور دیجیتال مارکتینگ است.

یک مشاور باید تجربه کافی در بهینه‌سازی صفحات فرود و قیف فروش داشته باشد.

دانش کافی درباره ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک وبسایت (به عنوان مثالGoogleAnalytics, NetInsight, Omniture, WebTrends) و اطلاعات قوی درباره چگونگی کار با ابزارهای تبلیغاتی را داشته باشد و همچنین توانایی راه‌اندازی و بهینه‌سازی کمپین‌های Google Adwords و دانش کاری درباره زبان‌های برنامه‌نویسی HTML, CSS و JavaScriptراکسب کرده باشد.

در نظر داشته باشید که مشاوره یک همراهی قدم به قدم است و مشاور یا تیم مشاوره به عنوان ارائه خدمات وارد نمی شود، ولی تمام نکات لازم برای پیشرفت دیجیتال مارکتینگ به شما و یا تیم شما انتقال دانش خواهد شد. بنابراین‌، اگر دیجیتال مارکتینگ جزئی از کارهای مهم در شرکت شما است، قطعا به یک مدیر و مشاور دیجیتال مارکتینگ برای توسعه، پیاده سازی، پیگیری و بهینه‌سازی کمپین دیجیتال مارکتینگ در کانال‌های فروش برای موفقیت بیشتر در کسب و کارتان نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *