کاربرد هشتگ در بازاریابی آنلاین

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

تاریخ بروز رسانی مهر ۲ام, ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴ ق٫ظ

هشتگ نوعی برچسب است که در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام و … روی موضوعات مختلف گذاشته می‌شود تا هر زمان که نیاز باشد، بتوانیم مجموعه‌ای از اطلاعات را در مورد موضوع بخصوصی و در سطح جهانی، فراتر از حلقه دوستان همیشگی خود، در اختیار داشته باشیم.  هشتگ در واقع نوعی ابر داده برای اتصال خیل عظیمی از داده های جزئی به یکدیگر است.  به عبارت دیگر، هشتگ محتوای منتشر شده توسط کاربران در سراسر جهان را در دنیای اینترنت، به هم پیوند می‌زند.

البته امروزه و  با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی همه‌ی ما با کلمه‌ی هشتگ آشنا هستیم، اما کاربرد و نحوه‌ی استفاده‌ی دقیق از آن برای موفقیت کسب و کارتان بسیار مهم است.

کاربرد هشتگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

هشتگ‌ برند

برای بیشتر دیده شدن برندتان در فضای مجازی از هشتگ ها استفاده کنید. یک هشتگ خاص و منحصر به فرد که با موضوع کسب‌و‌کار شما مرتبط باشد برای برند خود بسازید. زمانی که کاربران از خدمات یا محصولات شما رضایت داشته باشند از هشتگ برند شما در شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهند کرد و افراد بیشتری با هشتگ شما و در نتیجه کسب و کارتان آشنا می‌شوند.

هشتگ‌ توضیح

این روزها کاربران شبکه های اجتماعی، دیگر حوصله خواندن متن های طولانی و پیچیده را ندارند، این هشتگ‌ها به توضیح بیشتر عکس و جستجوی ساده‌تر آن در محیط شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان کمک می‌کنند. نسل دیجیتال تمایل دارند تصویری‌تر و خلاصه‌تر ببینند و بخوانند.

هشتگ کمپین

ممکن است در مدت کوتاهی به خاطر یک مسابقه یا رویداد خاص، از هشتگ خاصی استفاده شود. این هشتگ ها معمولا مخاطبان را  به عمل خاصی تشویق می‌کند یا قصد اطلاع‌رسانی مورد ویژه‌ای را دارد. گاهی اوقات به این نوع هشتگ، هشتگ پروژه می‌گویند، چون کاربرد آن در زمان مشخصی شروع می‌شود و پس از مهلت معینی هم به پایان می‌رسد.

استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای استفاده از هشتگ است. این پلتفرم قابلیت این را دارد که به شما اجازه می دهد بیش از ۳۰ هشتگ را در پست های خود به کار ببرید. اگرچه توصیه می شود تعداد این موارد زیاد نباشد اما اینستاگرام بهترین مکان برای استفاده از هشتگ‌های متعدد است. هشتگ‌های اینستاگرام فالوورهای شما را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد، به ویژه اگر از هشتگهای جذاب و پرطرفدار استفاده کنید. چرا که هشتگ‌ها، محتوا را دسته‌بندی کرده و آنها را قابل‌ردیابی می‌کنند. اگر خودتان را به تعداد مشخصی از هشتگ‌ها و یک دسته‌بندی مناسب محدود و مقید کنید، محتوای شما همگرایی بیشتر و بهتری خواهد یافت و صفحه‌ی موردنظرتان هویت خاص خود را پیدا خواهد کرد. در این صورت محتوای شما می‌تواند در فید کاربران (اولین صفحه‌ای که هنگام وارد شدن به اینستاگرام با آن روبه‌رو می‌شوید) قرار بگیرد (حتی اگر آن‌ها شمارا دنبال نکنند).  بدین ترتیب بسیاری از آن‌ها اقدام به دنبال کردن شما خواهند کرد.

تلگرام

هشتگ‌ها در تلگرام نیز بسیار کاربرد دارند. شما به کمک آن‌ها قادر هستید تا تمام محتوایی که در گروه‌ها، کانال‌ها یا چت‌های خصوصی خودتان با این هشتگ به اشتراک گذاشته شده‌، را مشاهده کنید. البته فراموش نکنید که تنها مطالب گروه‌ها و کانال‌هایی را می‌توانید مشاهده کنید که در آن‌ها عضو هستید. در تلگرام نتایج دقیقی برای جستجوی هشتگ‌ها وجود ندارد و و تنها با کلیک روی هشتگ‌ها می‌توانید پست‌های مرتبط را در کانال‌ها و گروه‌هایی که عضو هستید مشاهده کنید.

به طور کلی استفاده از هشتگ، موجب دسته‌بندی شدن موضوعات تلگرام و پیدا شدن سریع محتوا‌ها از بین انبوهی از پیام‌ها و کانال‌های متعدد خواهد شد.

از آنجا که در گروه‌ها یا کانال‌های تلگرام مطالب زیادی به اشتراک گذاشته می‌شود، کاربران با استفاده از هشتگ راحت‌تر می‌توانند به محتواهای قدیمی دسترسی پیدا کنند. شما نیز برای پست‌های مرتبط با کسب‌و‌کار خود می‌توانید از هشتگ مرتبط استفاده کنید.

توئیتر

افرادی که در توییتر یکدیگر را دنبال نمی‌کنند، می‌توانند از طریق هشتگ با یکدیگر در ارتباط باشند.  هشتگ در توییتر کاربران متفاوتی که در مورد یک موضوع مشترک بحث می‌کنند و ارتباطی با یکدیگر ندارند را به یک جریان مشترک هدایت می‌کند. هشتگ رویدادها مانند کنفرانس‌‌ها، جشنواره‌ها، کمپین‌ها و غیره بسیار موثر است. برگزارکنندگان رویدادها معمولا هشتگ‌های رسمی را به خوبی به اشتراک می‌گذارند.  بنابراین درصورت استفاده از هشتگ بیشتر در معرض دید خواهند بود. توییتر یک بخش بی نظیر به نام توییتر چت دارد که کاربرد آنها برای برگزاری جلسات زنده‌ی پرسش و پاسخ برنامه ریزی شده در مورد یک هشتگ است و شما می‌توانید با افراد جدید که علایق یکسانی با شما دارند آشنا شوید و با آنها به بحث و تبادل نظر بپردازید.

فیسبوک

کاربرد هشتگ در فیسبوک مانند توییتر است. به این صورت که از هشتگ‌ها برای هدایت کاربران به یک موضوع و جریان خاص استفاده می‌شود اما از آنجایی که اکثر صفحات در فیسبوک به صورت شخصی یا Private هستند، بنابراین هنگام جستجوی یک مورد خاص، بیشتر پست‌های مربوط به سازمان‌ها، برندها و یا سایت های خبری ظاهر می‌شوند.

لینکدین

کاربرد هشتگ در لینکدین تقریبا مشابه سایر شبکه‌های اجتماعی است. با این تفاوت که در لینکدین هشتگ‌های محبوب و ترند شده خاصی وجود ندارد و با کلیک روی هر مورد، پست‌های مرتبط نمایش داده می‌شود.

نتیجه‌گیری

درست است که ساختن هشتگ و استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی کار ساده‌ای است، اما باید در نظر داشته‌باشید که هریک از شبکه‌های اجتماعی اصول خاصی برای استفاده از هشتگ‌ها دارند و با رعایت کردن این اصول، آشنایی با کلمات کلیدی مرتبط و درک درست از محتوای یک متن و تحلیل مدام عملکرد خود، می‌توانید در بازاریابی به موفقیت بیشتری برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *