گوگل ادز (Google Ads)

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
google_adwords

تاریخ بروز رسانی مهر ۲ام, ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲ ق٫ظ

گوگل ادز که پیش‌تر به نام گوگل ادوردز شناخته می‌شد سرویس تبلیغات گوگل است که نمایش تبلیغات از طریق سایت‌ها و ابزارهای مختلف گوگل و به صورت پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC شناخته می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که برای کسب و کار خود تبلیغ بسازید و آن‌را در صفحه‌ی جست‌وجوی گوگل قرار دهید. (گوگل در قبال دریافت هزینه که بر اساس یک الگوریتم خاص محاسبه می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که به تبلیغ کالا یا خدمات خود بپردازید)

سپس این تبلیغات با توجه به کلمات کلیدی که جست‌وجو می‌شوند و شما آن‌ها را از قبل انتخاب کرده‌اید، نمایش داده خواهد شد. در واقع شما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، مشتری‌های هدف‌تان را شناسایی کرده و تبلیغ خود را فقط به آن‌ها نمایش می‌دهید. به این ترتیب شما به جای اینکه تبلیغ خود در جلوی دیدگان هزاران نفر قرار دهید، فقط به کسانی نشان خواهید داد که واقعا مشتری خدمات یا محصول شما هستند.

بهترین روش برای افزایش مشتریان و یا افزایش بازدید کنندگان وبسایت شما، استفاده از سرویس گوگل‌ادز است و از آنجا که در حال حاضر گوگل پر بازدیدترین وبسایت در جهان است، می‌توانید خدمات و محصولات خود را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید.

از آنجایی که این روش، یک روش کاملا هدفمند است و کاربری که در گوگل کلمه‌ای را جستجو می‌کند مشخصاً به دنبال یافتن اطلاعات درباره آن کلمه است، نمایش تبلیغات شما هنگام جستجوی مخاطبان می‌تواند ترافیک بسیار هدفمندی را جذب سایت شما کند. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی درست، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و کاربردی، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت و در نهایت سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند که باید هنگام کار و استفاده از این روش تبلیغاتی در نظر داشته باشید.

از جمله دلایلی که استفاده از گوگل ادز را در کسب و کارهای امروزی الزامی کرده، دسترسی فوق‌العاده‌ی این پلتفرم است. فعالیت انحصاری گوگل در بازار به شکلی است که در حال حاضر گوگل ۹۰ درصد بازار جستجو را در اختیار دارد و روزانه بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو را پردازش می‌کند و آگهی تبلیغاتی شما در هر نقطه از جهان که بخواهید دیده می‌شود.

یکی دیگر از دلایل استفاده از گوگل ادز سرعت عملکرد بالاست، به طوری که شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت، رتبه اول در صفحه اول جست‌وجوی گوگل در کلمات کلیدی که تعیین کرده‌اید را به دست آورید. با گوگل ادز به محض اینکه کمپین تبلیغاتی خودتان را فعال کنید، تبلیغات شما ظاهر خواهند شد و شما می‌توانید آمار و نتایج آن‌ را به سرعت دریافت کنید.

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، این پلتفرم امکان هدف‌گذاری دقیق را به شما می‌دهد. تبلیغات کلیکی، در کنار سایر امکانات موجود، به شما اجازه می‌دهد که چند کلمه کلیدی را به صورت همزمان هدف قرار دهید. جامعه‌ هدف را بر اساس سن، جنسیت، وضعیت خانوادگی و وضعیت مالی، در کنار دستگاه مورد استفاده‌ آن‌ها شامل موبایل، تبلت یا رایانه انتخاب کنید و اگر می‌خواهید برای استان یا منطقه‌ای خاص متمرکز شوید، گوگل امکان هدف گذاری جغرافیایی را هم برای شما فراهم کرده‌است.  همچنین می‌توانید ساعت‌های نمایش تبلیغات خود را بر اساس ساعت کاری کسب و کار خود تعین کنید که تبلیغ شما فقط در ساعات فعالیت کسب و کارتان نمایش داده شود. ضمنا می‌توانید زبان مورد نظرتان را تعیین کنید،  مثلا اگر تبلیغ شما فقط برای فارسی زبانان کاربرد دارد، می‌توانید تعیین کنید که تبلیغ شما فقط به فارسی‌زبانان نمایش داده شود.

مواردی که اشاره شد، از جمله دلایلی بودند که شما بدانید چرا برای پیشرفت کسب و کارتان باید از گوگل ادز استفاده کنید اما برای استفاده از این تبلیغات ابتدا باید کار با سیستم گوگل ادوردز را یاد بگیرید. ابتدا باید اکانت خود را تنظیم نمایید. شما می‌توانید با اکانت فعلی که در گوگل دارید، یک اکانت ادز بسازید یا اکانت جدید مخصوص برای استفاده در گوگل ادز ایجاد کنید. بعد از عضویت و ساخت اکانت گوگل‌ادز، شما باید یک کمپین برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود ایجاد کنید. سپس می توانید نرخ هزینه تبلیغات خود را تعیین کنید.

گوگل ادز نرخ تبلیغات برای هر کلمه کلیدی را بر اساس مزایده‌هایی که برای آن کلمه برگزار می‌شود را تعیین می‌کند. یعنی تعداد رقبا برای یک کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی آن‌ها در کنار تعدادی آیتم دیگر در نهایت تعیین کننده قیمت تبلیغات در صفحه اول گوگل است. با توجه به جستجوهای بسیاری که در گوگل انجام می‌شود، می‌توان گفت که میلیاردها مزایده در هر ماه برگزار می‌شود، در نتیجه این مزایده‌هاست که کاربران می‌توانند تبلیغات مرتبطی که به دنبالش هستند را پیدا کنند و تبلیغ‌کنندگان قادرند با کمترین هزینه با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنند. برای آنکه در لیست نتایج گوگل قرار بگیرید باید محتوای صفحه شما با کلمه کلیدی مد نظر هماهنگ باشد .هر چه محتوای شما با کلمه کلیدی مدنظر کاربر مرتبط‌تر باشد احتمال آنکه در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل باشید، بیشتر خواهد شد. دقت کنید که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و پرتکرار در سایت شما بسیار مهم است. سرمایه‌گذاری شما زمانی به نتیجه خواهد رسید که بعد از ورود کاربران، سایت شما دقیقا همان چیزی باشد که به دنبال آن بوده‌اند.

رعایت اصول سئو و به عبارتی تولید محتوایی که براستی مخاطب نهایی خواهان آن باشد بسیار مهم است و باعث می‌شود به صورت طبیعی در گوگل رتبه پیدا کنید و نیاز به هزینه کردن تبلیغات گوگلی، برای شما کمتر شده و احتمال نمایش سایت شما در رتبه اول بیشتر از رقیبانتان خواهد بود.

برای موفقیت در گوگل‌ادز، علاوه بر کلمات کلیدی، راهکار سرمایه‌گذاری و سئوی حرفه‌ای و درک این موضوع که کسب و کار شما قصد رساندن محتوا در صفحاتش دارد اهمیت زیادی دارد. در نتیجه بهتر است که محتوای شما متمرکز و مرتبط باشد و در دنیای امروز که همه به دنبال انجام سریع کار خود هستند، هر لغزشی در فرآیند فروش و مسیر کاربری باعث از دست دادن مشتری می‌شود. تبلیغات گوگلی اصولاً برای فروش کالا و خدمات سفارش داده می‌شود و معمولاً در بازه‌های زمانی مشخصی از سال کاربران گوگل از آن استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید برای برندسازی نیز از این ابزار استفاده کرده و با ماندگاری در رتبه یک، نام خود را در ذهن مخاطبان حک کنید. در تبلیغات گوگل شرکت‌هایی موفق خواهند شد که به درستی اهداف تجاری خود را اجرا کنند.

در پایان، توجه داشته باشید که به دلایل سیاسی و تحریم‌ها، دسترسی ایرانی‌ها به استفاده از این ابزار محدود شده و لازم است که از راهکارهای جایگزین استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از وی پی ان در این مورد می‌تواند به شما کمک کند یا شرکت‌هایی وجود دارند که با همکاری شرکت‌های خارجی امکان استفاده از این ابراز را فراهم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *