تبلیغات اپلیکیشن موبایلی

تبلیغات اپلیکیشن موبایلی

در دنیای امروز، به دلیل رشد روزافزون تکنولوژی و استفاده مردم از تلفن‌های هوشمند، برای کسب و کارهای اینترنتی تبلیغات موبایلی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری و دیده شدن است. از آن جایی که 80 درصد از کاربران اینترنت از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، تبلیغات اپلیکیشن موبایل در حال تبدیل شدن به بازار اصلی برای جذب مشتری شده است وکاربران تعامل بیشتری با این تبلیغات ایجاد می‌کنند. با توجه به آمار منتشر شده بیش از 43 میلیون نفر از مردم کشورمان کاربران اینترنت هستند و 40 میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد. بنابراین صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باید در استراتژی بازاریابی خود، در این حوزه فعالیت دقیق و مستمری داشته باشند.

یکی از مهمترین مزایای تبلیغات اپلیکیشن موبایل این نکته است که شما می‌توانید مشخص کنید که تبلیغتان در چه ساعتی از شبانه‌روز، در چه موقعیت جغرافیایی و با کدام اپراتور موبایل برای مردم به نمایش دربیاید. این تبلیغات مانند تبلیغات بیلبوردی یا تلویزیونی تاریخ انقضا ندارد و یکی دیگر از مزیت‌های آن ماندگاری بالا در ذهن مشتریان شماست.

در این روش، اپلیکیشن‌های کاربردی موبایل توسط افراد علاقمند دانلود می‌شود. در نتیجه شما اطمینان دارید که تبلیغ‌تان به ‌شکلی کاملا هدفمند و به صورت متمرکز منتشر می‌شود. همچنین به دلیل همین هدفمندی، هزینه شما کاهش می‌یابد. زیرا سرمایه‌گذاری در این تبلیغات بر روی مشتریان واقعی انجام می‌شود که پتانسیل بیشتری برای خرید خواهند داشت.

با توجه به موارد ذکر شده، برای کسب و کارتان باید درکمپین‌های تبلیغاتی خود گزینه تبلیغات موبایلی را در نظر داشته باشید و برنامه‌های تبلیغاتی خود را موبایل محور طراحی کنید.

قبل از هر چیز دقت داشته باشید که وب‌سایتتان برای استفاده در گوشی موبایل مناسب باشد. زیرا در حال حاضر درصد بیشتری از مردم برای اتصال به اینترنت و انجام کارهای روزمره مانند خرید و… به جای کامپیترهای خانگی از گوشی موبایل خود استفاده می‌کنند.

نوع طراحی سایت شما و گرافیک در ابعاد صفحه موبایل بسیار مهم است. به عبارت دیگر وب‌سایت شما باید واکنشگرا (responsive) باشد تا به آسانی در گوشی موبایل دیده و به سرعت اجرا شود.

تعهد به مشتری و پاسخگویی مناسب به آن‌ها با خدمات پس از فروش مناسب، باعث جلب اعتماد و رشد کسب و کارتان خواهد شد. گوشی های هوشمند به معنای واقعی اطلاعات بی‌شماری را در کف دست مشتریان می‌گذارند که به آنها این امکان را می‌دهند تا نظرات مصرف‌کنندگان دیگر را درباره‌ی کسب و کار شما بخوانند و قیمت و کیفیت آن را با دیگر محصولات مشابه مقایسه کنند. حجم بالای اطلاعات و در دسترس بودن محصولات باعث می‌شود که شما رقبای زیادی داشته باشید که تنها راه پیشی گرفتن از آنها ارائه خدمات و محصولات خوب است.

فراموش نکنید تلفن‌های هوشمند بر اساس ارتباطات پیش می‌روند. از این مزیت نهایت استفاده را ببرید، شما می‌توانید با مشتری ارتباط مستقیم برقرار کنید و با ارسال پیام تبلیغاتی، آنها را از محصولات جدید یا حراج‌های خود آگاه سازید. راه دیگر جذب مشتری از طریق موبایل، حضور در شبکه‌های اجتماعی است. 53 درصد مردم ایران بطور کلی و 72درصد جوانان 18 تا 29 سال حداقل عضو یکی از شبکه های اجتماعی هستند و میانگین روزانه‌ی حضور ایرانی‌ها در فضای مجازی 5 الی 9 ساعت است. مردم در طول روز، در محل کار یا منزل به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند که این موضوع بستر بسیار مناسبی برای بازاریابی محصول شما فراهم می‌کند. شبکه‌های اجتماعی مربوط به کسب و کارتان را همیشه فعال و جذاب  نگه دارید و در ساخت و اجرای آگهی خلاقیت داشته ‌باشید، حتما با مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی، در تعامل و گفتگو باشید و امکان نظر دادن و پیشنهاد و انتقاد را برایشان فراهم کنید.

به خاطر داشته باشید که تبلیغات ویدئویی همچنان مهم و تاثیرگذار است. با توجه به نیازهای جامعه و سلیقه روز مخاطب، حتما از ویدئو برای تبلیغ برندتان استفاده کنید چرا که ویدئوهای تبلیغاتی مانند قلاب عمل می‌کنند و کاربران را به صفحه شما می‌کشاند. این تبلیغات بیشتر از این جهت کارآمد است که می‌تواند احساسات را انتقال دهد و ارتباط شخصی بیشتری به‌وجود آورد.

نکته مهم دیگر این است که افرادی که یک ویدئو را تماشا می‌کنند و آن را جالب و کاربردی می‌دانند بلافاصله نسبت به اشتراک آن در شبکه های اجتماعی اقدام می‌کنند و این مهمترین مزیت تبلیغات ویدئویی است. چرا که بازاریابی در واقع توسط خود مردم برای برند شما انجام می‌شود، یعنی معتبرترین نوع بازاریابی که می‌توانید به آن دست یابید. ضمن آنکه در مقایسه با محتوای نوشتاری، ویدئو توانایی بیان مطالب بیشتر در مدت زمان کوتاه را دارد و منبع اطلاعات و یادگیری است.

حرف آخر اینکه با توجه به وضعیت پر رونق صنعت موبایل و کیفیت استفاده مردم از آن، تمام کسب و کارها برای تبلیغات و دیده شدن محصولات و خدماتشان بهتر است که فضای اپلیکیشن موبایلی برای تبلیغات محصولات خود را داشته باشند. فراموش نکنید که در دنیای امروز ، موبایل وسیله‌ای است که کلیه ارتباطات توسط آن رهبری می‌شود و در نتیجه پیوستن شما به این فناوری تضمینی برای به دست آوردن نتایج ارزشمند و مورد انتظار برای کسب و کارتان خواهد بود.

یک دیدگاه بنویسید