تبلیغات همسان

در این مقاله تبلیغات همسان و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ را توضیح خواهیم داد و شما را با انواع تبلیغات همسان آشنا خواهیم کرد.

تبلیغات همسان (Native Ads) نوعی از تبلیغات آنلاین است که با وضعیت ظاهری و ساختاری سایت نمایش‌دهندگان یکپارچه و همسان شده و تبلیغات بدون ایجاد مزاحمت و درگیری ذهنی برای کاربران، نمایش داده خواهد شد و در هماهنگی و همسان شدن تبلیغات با محیط پیرامونی آن‌ها است. هدف اصلی کمپین همسان، نمایش تبلیغات بر اساس رفتار و علایق کاربران است که با این روش از طرفی سعی در برآورده کردن انتظار آگهی‌دهندگان دارد و از طرفی اعتماد و تعامل را برای مخاطبان به همراه خواهد داشت. بنر همسان، حاوی یک عکس و یک مطلب مرتبط با محتوای سایت است که در ادامه مطالب سایت و در قالب طراحی سایت میزبان نمایش داده می‌شود. این هماهنگی در شکل و محتوا باعث می‌شود تا کاربر به بنر تبلیغاتی اعتماد بیشتری کند و به جهت مرتبط یافتن آن با مطالب سایت، برای دیدن تبلیغ تمایل بیشتری از خود نشان دهد.

از آنجا که این نوع تبلیغات در قالب محتوا هستند، شباهت چندانی به تبلیغات ندارندو مانند تبلیغات سنتی نادیده گرفته نمی‌شوند. طبق آمار تبلیغات همسان ۲۵ درصد بیشتر از سایر تبلیغات استاندارد دیده ‌می‌شود و علاوه بر اینکه کلیک بیشتری نسبت به بنرهای تبلیغاتی میخورند، مخاطب هدفمندتری را نیز می‌توانند به سمت سایت آگهی‌دهنده هدایت کنند.

تبلیغات همسان بر خلاف تبلیغات بنری، تبلیغات پاپ‌آپ و سایر روش‌های آزاردهنده برای مخاطب، نوعی از محتوا را نمایش می‌دهند که کاربر به دنبال مشاهده آن است و دقیقا برای دیدن آن به همان صفحه مراجعه کرده است. به همین دلیل هم برای مالک رسانه، هم برای تبلیغ‌دهنده و هم برای کاربر رضایت‌بخش است.

تبلیغات همسان (Native Ads) چهار مخاطب عمده و اصلی دارد:

ناشران، چه به‌صورت دیجیتال یا چاپی، بستری مناسب برای نمایش تبلیغات همسان هستند. تبلیغات همسان منبع درآمد تبلیغاتی بسیار مناسبی است به‌ویژه زمانی‌که تبلیغات به‌شیوه بازاریابی نمایشی به‌اندازه کافی اثربخش نبوده است، تبلیغات همسان معمولا نتیجه فوق العاده‌ای در جلب مخاطب دارند.

از آنجایی که مخاطبان به‌شکل‌های گوناگونِ بازاریابی نمایشی، به‌چشمِ هرزنامه‌های مزاحم یا اسپَم نگاه می‌کنند، بنابریاین این نوع تبلیغات به دیده شدن بسیار کمک می‌کند و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از آن استفاده می‌کنند.

آژانس‌های بازاریابی و تبلیغاتی هم نقش مهمی در این مقوله دارند و با شرکتها و برندهای متقاضی در حوزه کمپین تبلیغات همسان طرف قرارداد می شوند.

افراد و کسب‌وکارهایی که به‌عنوان مشتری یا مصرف‌کننده در فرایند بازاریابی شناخته می‌شوند، آخرین مؤلفه از این معادله هستند. مشتریان از تبلیغات نیتیو استقبال می‌کنند، زیرا در آن با محتوایی روبه‌رو هستند که ضمن ارزش‌آفرینی برای آنها، باعث شناخت برند یا محصولی خاص هم می‌شود و از اتلاف وقت مخاطب جلوگیری می کند.

 

انواع تبلیغات همسان:

تبلیغ در موتورهای جستجو

تبلیغات همسان یکی از روش‌های تبلیغاتی پرطرفدار در موتورهای جستجو است. چرا که این تبلیغات همسان هستند که دقیقا به شکل نتایج جستجوی ارگانیک نمایش داده می شوند.

ویجت‌های پیشنهادی

نوعی دیگر از تبلیغات همسان به این شکل است که در سایت‌ها، شبکههای اجتماعی و یا نتایج موتورهای جستجو به صورت ویجت‌های پیشنهادی نمایش داده ‌شوند، به این شکل که در انتهای مطلب و یا در کنار صفحه، محتوایی را به شما پیشنهاد می‌دهد تا در صورت نیاز روی آن کلیک کنید.

تبلیغ مابین محتوا

اگر هنگام مطالعه مطلبی در سایت یا بازدید از شبکه های اجتماعی با محتوای اسپانسر شده ای مواجه شدید که دقیقا سازگار با محتوای متنی یا تصویری مورد مطالعه شماست، بدانید که همان تبلیغات همسان هستند که در ازای پرداخت یک هزینه مشخص مستقیما در میان محتوای متنی یا تصویری اصلی سایت یا شبکه‌های اجتماعی به نمایش در می‌آیند.

تبلیغات بنری با اجزای همسان

این نوع از تبلیغات به شکل همان تبلیغات بنری هستند که دائما در سایت‌های مختلف می بینید. اما وجه تمایز آن‌ها در این است که محتوای این تبلیغات مشابه با سایتی که شما در آن هستید و محتوایی که در حال خواندن آن هستید می‌باشد.

نتایج جستجو در خریدهای آنلاین

تبلیغات همسان در وب‌سایت‌های خرید و فروش آنلاین به این صورت است که مشابه با خرید یا جستجوی شما، لیستی پیشنهادی به شما ارائه می‌شود  که در آن تعدادی تبلیغ همسان وجود دارد.

در کنار مزایای این نوع تبلیغ، مشکلاتی نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

یکی از مشکلات اولیه تبلیغات همسان، ناتوانی کارفرمایان از درک کامل آن است. به‌خاطرِ ماهیت این نوع بازاریابی که می‌کوشد در لفافه و به‌طور ضمنی به برندها و تبلیغات درباره آنها اشاره کند، برخی از کارفرماهایی که برای شرکت و برند خود به‌دنبال بازاریابی هستند، درک کاملی از این تاکتیک‌ها به‌دست نمی‌آورند. البته میزان ناآگاهی و عدم‌پذیرش این شیوه از تبلیغات رو به کاهش است.

یکی دیگر از چالش‌های تبلیغات همسان، احتمال بروز ناهماهنگی و از بین‌ رفتن انسجام در لحن و سبک تبلیغات است. اگر نویسندگانی خارج از حیطه‌ی کسب‌وکار یا ناآشنا با برند و شرکت شما، کار تولید محتوا را برعهده بگیرند و با برند یا محصول شما آشنایی کافی نداشته باشند، امکان کاهش ارزش برند شما پیش خواهد آمد. برای اثربخشیِ تبلیغات همسان نیاز به ارائه محتوایی مناسب، ارزشمند و مرتبط است.

در صورتی که علاقمند به شرایط تولید محتوای مناسب هستید، مقاله‌ی دیجی‌اد را از دست ندهید…

یک دیدگاه بنویسید